Instagram se stal sociální sítí, bez níž si dnes své životy dokáže představit jen velmi málo z nás. Bezmála miliarda lidí z celého světa tráví dennodenně na Instagramu i celé hodiny a tato síť, patřící Facebooku, se tak stala jejich pomyslným oknem do světa, v němž se spojují s ostatními uživateli. Instagram je však rovněž vhodným místem pro obchod, neboť mnohé firmy jej využívají, aby prostřednictvím svých fotografií a obrázků upoutaly pozornost uživatelů, tedy svých potenciálních zákazníků. Takováto strategie se jeví jako záruka jistého úspěchu, což dokazuje více než 25 milionů obchodně zaměřených profilů, jenž jsou na Instagramu registrovány. Zmíněná cifra, která byla ještě před několika měsíci nemyslitelná, se za necelého půl roku stala realitou. Za tuto dobu se totiž počet firemních profilů rozrostl o celých 10 milionů.
Zdá se tedy, že taktika oslovení potenciálního klienta v jeho volných chvílích může být nadmíru úspěšná. Právě uživatelé sociálních sítí jsou oním rozdílovým faktorem, který od sebe jednotlivé firmy odlišuje. Celých 80 % uživatelů majících na Instagramu svůj profil již uzavřelo s příslušnými společnostmi minimálně jeden obchod. Z tohoto procenta uživatelů jich pak 200 milionů navštíví denně profil nějaké firmy. Pozoruhodné ovšem je, že dvě třetiny těchto návštěvníků tvoří ti, kteří nikdy předtím komerční profily nenavštěvovali.
Vést svůj vlastní profil a dostat se do povědomí uživatelů Instagramu je tedy v současnosti nezbytnou součástí firemních strategií, jejichž realizaci usnadnila dotyčná platforma tím, že těmto profilům poskytuje virtuálního průvodce pro orientování se na síti. Pro rok 2018 navíc představitelé Instagramu plánují zavedení etiket pro jednotlivé produkty, které umožní přímý přístup k jednotlivým druhům zboží a služeb. Jako první bude tato novinka uvedena ve Spojených státech, avšak do Evropy a zbytku světa dorazí nedlouho poté.
Kvě
10